آه خدای من! موثرترین سکته قلبی همیشه!



قرص قرص آتورواستاتین یکی از داروهایی است که برای این مشکل تجویز میشود و در کنار رژیم غذایی و سبک زندگی سالم میتواند تاثیر بسیار خوبی روی چربی خون و پایین آوردن داشته باشد. تجمع رسوبات چربی در شریانها منجربه لخته شدن خون و درنهایت کاهش جریان خون (آترواسکروز) و سایر اختلالات شریانی میشود. این اجزا با نظمیخاص سبب میشوند تا خون در کل بدن جریان یابد تا اکسیژن و مواد مغذی به تکتک بافتها و سلولها رسد و مواد زائد را هم از آنها دور مینماید، اعتیاد به هر نوعی مواد اعتیادآور به این سیستم آسیب خواهد زد و عوارضی مثل تپش قلب، ضربان غیرعادی قلب و سکته قلبی را برای مصرفکننده همراه دارد. البته توجه داشته باشید که قطع و یا مصرف بی رویه و البته ناگهانی متادون تاثیرات مخربی بر قلب اعمال می کند که در مواردی این آسیب ها جبران ناپذیر هستند و پیوسته می تواند نوعی اعتیاد را به همراه آورد و فرد با وجود این دارو در معرض حملات قلبی بیشتر قرار می گیرد. تغییر چشایی، خشکی چشم، کهیر و بی حسی از عوارض نادر مصرف این دارو می باشد.

برخی از عوارض جانبی نادر نیز برای این دارو وجود دارند که باید در صورت مشاهده بلافاصله به پزشک مراجعه کنید این عوارض نظیر: آبی شدن انگشت های دست و پا، تغییرات خلقی، کاهش توانایی جنسی، افزایش تشنگی و یا افزایش ادرار، ضعف، ضربان قلب خیلی آهسته، درد یا التهاب مفاصل، علائم عفونت و بدتر شدن علائم نارسایی قلبی. محققین متوجه این مورد شدن که بسیاری از مواد اعتیاد آور به این دستگاهها می رساند و عوارضی مثل تپش قلب ضربه های غیر عادی و سکتههای قلبی را برای مصرف کننده به دنبال دارد تزریق مواد میتواند باعث از بین رفتن سیاهرگ ها و به وجود آمدن عفونت های باکتریایی در قسمت رگ ها و دریچه متخصص قلب و عروق تهران های قلب شود. مصرف برخی از انواع قرص ها و داروها می تواند علاوه بر داشتن تاثیرات کاربردی بر بدن عوارضی را نیز به همراه آورد. با این حال مصرف این دارو ریتم طبیعی قلب را برهم زده و خطر لخته شدن خون و تشکیل پلاک در شریان ها را نیز افزایش می دهد، با این حال بهتر است که سطح آگاهی خود را نسبت به متادون افزایش داده تا بهتر متوجه شوید که چه آثار مخربی را بر بدن اعمال می کند. قرص آتورواستاتین در چه مواردی تجویز میشوند؟

پروپرانولول برای بهبود بیماری های مختلفی مثل کاهش فشار خون بالا، تسکین درد قلبی، پیشگیری از سردردهای میگرنی و درمان بینظمی ضربان قلب تجویز می شود. فشار خون بالا میتواند عوامل مختلفی داشته باشد، از جمله ژنتیک، سن، جنسیت، چاقی، فعالیت بدنی ناکافی، مصرف مضرات نیکوتین و الکل، مصرف ناصحیح نمک، استرس زندگی و مشکلات خواب. راه های مختلفی برای درمان سکته های مغزی ایسکمیک وجود دارد به شرطی که درمان ها در اولین ساعات بعد از بروز علائم سکته مغزی شروع شوند. توجه داشته باشید که سابقه ابتلا به تومورهای مغزی، سرع، تشنج و مصرف داروهای خواب آور می تواند در کنار مصرف متادون آسیب های جبران ناپذیری را به همراه آورد. همچنین خطرات خونریزی مغزی را در مصرف کنندهها شدیدا بالا میبرد. سکته مغزی که به سانحه عروقی مغزی یا CVAمعروف است زمانی رخ میدهد که مغز بخشی از خون رسانی خود را از دست داده و همچنین بخشی از بدن که مسوول کنترل سلولهای مغزی فاقد خون هستند از فعالیت باز میایستند. در بدن افرادی که دچار سکته قلبی میشوند از یک ماه قبل نشانههای اولیه برای هشدار حمله قلبی رخ میدهد که با شناخت آنها می توانید از حملات قلبی جلوگیری کنید.

در صورت که باردار یا شیرده و یا دچار نارسایی کلیوی و کبدی و یا مبتلا به آسم هستید به پزشک معالج خود اطلاع دهید. در حقیقت نه فقط ترک مصرف تریاک منجر نشده بود افراد در معرض خطرات بیشتری قرار بگیرند بلکه سبب شده بود که آنها با چنین کاری به سلامت قلب خود کمک نمایند. مصرف دوز های بالا ممکن است برادی کاردی شدید ایجاد کند. این دارو همچنین علائم هایپو گلایسمی ( مانند رنگ پریدگی، عرق سرد، سرگیجه، خواب آلودگی و احساس ضعف یا گرسنگی ) را از بین برده و اثر انسولین و داروهای کاهنده قند خون مثل متفورمین را طولانی کند. مواد محرک اعتیاد آور مثل تریاک و مشتقات آن می تواند خطرات بسیار زیادی را برای سیستم قلبی عروقی به وجود بیاورد که به دلیل مختلط کردن تعادل انتقال دهنده به نام کاتکولامین در مغز و بدن خطر اختلالات عروقی و قلبی را بالا میبرد. اجزای سیستم قلبی عروقی عبارت هستند از سرخرگ و سیاهرگ قلب مویرگ که هرکدام با نظم خاصی به کار خود میپردازند تا بتوانند خود را در سراسر بدن فرد جاری کنند و اکسیژن و مواد غذایی غذایی را به تک تک سلول ها برساند و مواد زائد را از آنها دور نماید اعتیاد به هر نوع ماده می تواند این سیستم را از بین ببرد و در مواردی هم منجر به مرگ فرد شود.


[ بازدید : 16264 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 25 مرداد 1402 ] [ 19:34 ] [ jolfa20 ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر